آخرین اخبار
کد مطلب: 80811
براي شرکت در اجلاس سران کشورهاي حاشيه درياي خزر؛
روحاني نيويورک را به مقصد آستاراخان ترک کرد
تاریخ انتشار : 1393/07/06 06:01:39
نمایش : 1434
رييس جمهوري عصر شنبه به وقت محلي (صبح يکشنبه به وقت تهران) براي شرکت در چهارمين اجلاس سران کشورهاي حاشيه درياي خزر، نيويورک را به مقصد آستاراخان در روسيه ترک کرد.
به گزارش  صبح يکشنبه سلام لردگان به نقل از پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري، ايران، روسيه، جمهوري آذربايجان، قزاقستان و ترکمنستان پنج کشور حاشيه درياي خزر هستند.


سه اجلاس پيشين سران کشورهاي حاشيه درياي خزر به ترتيب در ترکمنستان(عشق آباد _ ارديبهشت 81)، ايران (تهران _ مهرماه 86 ) و جمهوري آذربايجان(باکو _ آبان 89) برگزار شده است.

در مراسم بدرقه حجت الاسلام و المسلمين حسن روحاني در فرودگاه جان اف کندي نيويورک، سفير و معاون نمايندگي جمهوري اسلامي ايران در سازمان ملل و جمعي از کارکنان اين نمايندگي حضور داشتند.

روحاني سه شنبه اول مهرماه براي شرکت در شصت و نهمين اجلاس مجمع عمومي سازمان ملل متحد وارد نيويورک شده بود.

رييس جمهوري در جريان سفر پنج روزه خود به نيويورک، علاوه بر سخنراني در مجمع عمومي سازمان ملل متحد و نشست سران در زمينه تغييرات آب و هوا، با سران کشورهاي مختلف و مقام هاي نهادهاي بين المللي از جمله دبيرکل سازمان ملل و رييس شوراي اروپايي ديدار و گفت وگو کرد.

روحاني در اين سفر با روساي جمهوري ترکيه، ونزوئلا، فرانسه، اتريش، اسلووني، بوليوي، سوييس، عراق و گينه و همچنين نخست وزيران ژاپن، انگليس، عراق، گرجستان و لبنان و وزير امور خارجه آلمان ديدار و درباره مهمترين مسايل دوجانبه، منطقه اي و بين المللي بحث و تبادل نظر کرد.

رييس جمهوري همچنين در نشست هايي جداگانه در جمع نخبگان سياسي انديشکده هاي آمريکايي، اعضاي انديشکده هاي آمريکايي، فعالان و صاحبنظران و سرمايه گذاران شرکت هاي آمريکايي، رهبران جوامع اسلامي آمريکا، ايرانيان مقيم آمريکا، کارآفرينان ايراني مقيم آمريکا و اساتيد و دانشجويان ايراني مقيم اين کشور حاضر شد و ديدگاه ها و مواضع جمهوري اسلامي ايران را تشريح کرد.

وي در اين سفر، ضمن گفت وگوي اختصاصي با شبکه هاي تلويزيوني Pbs و CNN، در نشستي مطبوعاتي در نيويورک به پرسش هاي نمايندگان رسانه هاي بين المللي پاسخ داد.

شبد** 2023

 

 
انتهاي پيام /*
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 



جهت عضويت در کانال های خبري سلام لردگان روی تصاویر کليک کنيد
پیوند
سايت رهبري

دولت

مجلس